mandag 9. mars 2009

Kia ora!

Reisen vår startet i Stavanger fredag 6. mars klokken 17. Tidligere på dagen var jeg ute og luftet hundene på en nydelig strand nær Sola i lag med Hanne, Brit, Bella og Thembe. Etter den forfriskende turen kom Marie hjem fra siste dag på kurs og deretter bar det til flyplassen. Odd kom fra jobben og møtte oss på flyplassen for å ønske oss god tur.
Flyturen til London gikk greit, litt trangt i flyet, men det var jo ikke så lang tur. 


Turen fra London til Hong Kong var lang og slitsom, men "vår" flyvert Leo gjorde turen litt bedre. Leo er fra Spania men hadde lært seg norsk bare forbi han syns det var interessant! Han snakket veldig godt norsk og var morsom. Mot slutten av turen kom han og spurte om vi ville ha et glass med Dom Perignon, noe vi naturligvis takket ja til. Ellers var der skjermer til alle passasjerene om bord så vi hadde underholdning nok under turen. Første gang for meg i jumbojet(747)!

Jeg likte meg godt på flyplassen i Hong Kong, der var ryddig og fint. Mange interessante butikker og restauranter, men desverre hadde vi ikke så god tid der.Turen fra Hong Kong til Auckland var også slitsom, men jeg fikk sove litt mer på denne turen. Det var samme  fly som vi hadde på turen før.

Flyturen fra Auckland til Christchurch gikk veldig fort! Litt over en time føles ikke så lenge når en nettopp har et par flyturer på rundt 11 timer hver! Etter å ha reist i 36 timer var vi fremme i Christchurch klokken 17.

-Simon-

5 kommentarer:

  1. Så fint at dere er vel fremme! Lykke til videre her fra kollegene i ibruk!
    Hilsen Nils-Petter

    SvarSlett
  2. jeg er misunnelig!!
    Håper dere nyter en velfortjent ferie (og det tviler jeg ikke på at dere gjør)! Forresten, hva skjedde med saue-innlegget??

    SvarSlett
  3. men men men men... kvifor i alle dagar skriv ein fosnavågar (fosnavåging? fosnavågbu??) på bokmål. Det høyrest rett og slett ikkje ut som simon når ein les det!

    Elles må de ha ein strålande tur, og helse alle dei kjekke saudene. (Eg veit godt at du pratar med dei simon..)

    SvarSlett
  4. Hei Marie og Simon,kjekt å "vere med" dokke på tur. Håper på litt bilde etterkvart,god tur vidare!(Er spent på denne blogg-greia,har aldri gjort sånt før) Mamma

    SvarSlett
  5. ibruk: håper dere har det bra på jobb og at det ikke er altfor trist og leit når jeg ikke er der ;)
    Brita: Det var bare en test, det kommer nok flere sauebilder :P
    mamma: Hei mamma, artig dette med internett og sånn :)
    Audun: du skjøna det at viss andre enn oss grautmålsfolkja skal forstå må ej berre skrive litt fint innimyllja! Sånn e d berre :)

    Flere poster kommer!
    -Simon-

    SvarSlett